In this Light

Kauneusblogi

Luku 365.

mekko2 mekko1

Olen huomannut vältelleeni viime aikoina mustaa. En tiedä, koen sen kenties olevan liian jyrkkä nykyisen, oman hiusvärini rinnalla. Purkkablondatulla pehkolla musta oli luonteva vaihtoehto vaan nyt, pronssisilla kutreilla se on tuntunut luonnottomalta.

Mutta siitä ei pääse yli eikä ympäri, että musta mekko on vaan nerokas ja kaikin puolin näppärä vaate. Se on helppo pukea niinä päivinä, kun pitäisi jo juosta ovesta ulos. Tosin, toki jonkun se musta mekko voi olla sininen, mutta minulla ne näppärimmät jokatilanteen mekot ovat aina olleet mustia.

Olen jo tovin ollut tilanteessa, ettei minulla, uskokaa tai älkää, ole ollut sopivaa mustaa mekkoa. Karsin jossain vaiheessa rankalla kädellä vaatekaappini sisältöä, laittaen lumppukeräykseen ne rei'ille ja ikinypyille hiutuneet tapaukset ja Uffin laatikkoon ne, joita ei tullut käytettyä. Ja tällä hetkellä en mahdu niihin, jotka jäivät jäljelle.

Sen mustan mekon aukkoa paikkaamaan hankin Henkkiksen, Isabel Marant-henkisen viskoosimekon. Mekon miehustassa on kaistele puuvillapitsiä sekä tupsut, saluunakelpoinen kuin mikä! Olen eritoten tykästynyt mekon väljään ja rentoon malliin, joka ei kuitenkaan ole mikään kotimekkorento vaan erittäin joka tilanteeseen sopiva yksilö. Ja uskon mallin menevän myös silloin, kun olen saanut painoni takaisin meikäflikalle normaaleimpiin lukemiin.

0 Kommentit

Follow