In this Light

Kauneusblogi

Luku 488.

Elomeikki14


Australialainen Zuii on ammattilaismainen kukkaisluomumeikkisarja, jonka valikoima on ällistyttävän laaja. Jo niin laaja, että minulla ainakin menee sormi suuhun runsaudenpulan takia! Omistan sarjalta meikkivoiteen, meikkipuuterin, kaksi poskipunaa, yhden luomivärin sekä kaksi huulipunaa. Nyt ajattelin kertoa yhdestä ensimmäisistä Zuii ostoksistani, huulipunasta sävyltään Mandarin.

Ostin puna aika tarkalleen kaksi vuotta sitten. Muistan ihastuneeni sävyyn jossain Jolien meikkilookeissa ja omaksi se oli saatava. Huulipuna on pakattu ylelliseen, kestävän tuntuiseen hylsyyn jossa huulipuna pysyy tukevasti-se ei siis heilu pakkauksessaan kuten jotkut punat tekevät. Huulipuna tuoksuu mielenkiintoiselle, yrttisen kukkaiselle. Omilla huulilla tosin koin sävyn vaikeaksi ja siksi se on jäänyt vähälle käytölle, nyt päätinkin ottaa sen tehokäyttöön. Sävy on kaunis, oranssinen persikka. Maahantuojan sivuilla sävyä kuvaillaan vaaleaksi lohen- tai korallinpunaiseksi. Luonnollisesti omien huulten sävy vaikuttaa siihen, miltä puna näyttää huulilla, kuten voitte seuraavista kuvista huomata.


ZuiiMandarin1


huulimeikkipohjustajan kanssa

ZuiiMandarin6


huulimeikkipohjustajan kanssa

ZuiiMandarin7


ilman pohjustajaa, huulipuna levitetty suoraan huulille

Kuten huomaatte, sävyyn vaikuttaa radikaalisti se, onko huulet pohjustettu vai ei. Itseasiassa tykkään sävystä enemmän pohjustajan kanssa, silloin se on oikein ihanan kesäisen persikkainen! Ilman pohjustajaa lopputulos on punaisempi, jopa rusehtavampi. Pohjustaja antaa myös mukaan kiiltoa. Huulipunan koostumus on todella kuiva, omaan makuuni jopa liiankin kuiva. Se nimittäin asettaa hommaan haasteita.

Kuiva koostumus vaatii sileät, hoidetut huulet. Rohtuneille ja riekaleisille huulille puna ei levity nätisti. Vaikka kuiva koostumus takaa pitkäkestoisuutta, huomasin käytössä punan kökkööntyvän päivän mittaan. Ruokailun jälkeen lisätessäni punaa sain sellaisen eeppisen huulimeikkimoan aikaan että jouduin pyyhkimään punat pois ja vaihtamaan huulikiiltoon! Tosin, voi olla että huulimeikin korjaamistekniikkani vaatii vielä hiomista. Mutta toisin kuin joidenkin punien kanssa, tämä varmaan kannattaa korjausvaiheessa pyyhkiä huulilta pois ja lisätä ihan uusi kerros. Vanhan päälle kerrostaminen ei oikein omilla huulillani toimi! Lopputulos oli aika kamala kökkökasa. Sinällään jännä juttu, koska huulipuna on täynnä helliviä ja hoitavia ainesosia, mutta kaikki ei toimi kaikilla.

Voi olla, että omaan makuuni ja huuliini sopii paremmin Zuiin kevyempi huulipunaversio Sheer Stick. Voinhan tottakai käyttää tätä pohjustajankin kanssa mutta ajatus petrokemian pohjustajasta luonnollisen punan alla vähän sotii alkuperäistä ideaa vastaan. Aion vielä testailla toimisiko huulirasva punan alla tietynlaisena pohjustajana, kestävyyttähän se toki syö mutta kaikkea ei voi saada. Kokeilin muuten yhden kerran punaa huultenrajauskynällä rajatuin huulin mutta lopputulos oli aivan liian väärällä tavalla ysäri, jotenkin tällaiseen heleään sävyyn sopii rajauksettomuus. Tai tottahan toki itse huulipunalla rajaan huulet jos en käytä rajauskynää, mutta silloin lopputulos ei ole liian viimeistelty. Alla vielä sävystä näytteet, kylmässä ja lämpimässä valossa.


Elomeikki18



Elomeikki19


12 Kommentit

  1. Ihanan kuulas meikki! Hitsinplitsi minulla ei ole yhtäkään Zuii meikkiä. Pitäisiköhän harkita. Ihanaa tulevaa viikkoa Salka <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta harmaa collaripaita-meikkipohjasta on tulossa omaa juttua! Ja voin kyllä lämpimästi suositella Zuiita. Varsinkin poskipunat ovat ihania ja helposti lähestyttäviä :) aion kyllä seuraavalla shoppailureissulla käydä tutkailemassa noita Sheer Lips-punia, uskoisin niiden olevan huulipunia helpompia myös.

      Ihanaa ja aurinkoista viikkoa sinulle myös Tiia! <3 :)

      Poista
  2. Näyttää näissä kuvissa tosi ihanalta toi huulipuna, etenkin pohjustettuna, mutta jotenkin ei yllätä tuo että käyttö on osoittautunut hankalaksi. Itse olen päättänyt että Zuii ei ole mua varten. Ei tosiaan innosta maksaa maltaita kukkaisaineksista jos ne ei sit kuitenkaan toimi kuin petrokemian kanssa �� tai muuten vaatii jotain erikoisia, aikaavieviä viritelmiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua kyllä harmittaa, ettei tämä puna ole "toimivampi" :( Täytyy vielä tosiaankin testailla huulirasvan kanssa, mulla on NYR:n monitoimibalmi joka on huulilla hyvä, jos se toimisi alla. Luonnonkosmetiikassa ei taidakaan olla huulipunanpohjustajaa, tosin mietin, että toimisikohan Zuiin oma meikinpohjustusvoide myös punan alla..? Mutta joo, se kyllä syö ideaa jos alle joutuu laittamaan petrokemian tuotetta. Ja kaipa nämäkin ovat huulikohtaisia, jollain toisella toimii paremmin kuin mulla ( mutta olen lukenut ainakin yhden toisen, ei niin hyvän Zuii huulipunakokemuksen ) :)

      Onneksi maailma on ihania merkkejä pullollaan :)! Eikä kaikesta tarvitse tykätä. Oletko kokeillut Zuiin luomivärejä? Mun mielestä merkin parhaimmistoa ovat luomivärit sekä poskipunat, niissä on hyvät koostumukset! Luomiväri tottakai vaatii pohjustajan alle, mulla onneksi toimii Janen puristepohja tarvittaessa sy-meikki primerina ( sitä Lumenea käytän pääasiassa alaluomella pohjustamassa peitevoidetta :D ).

      Poista
    2. En ole kokeillut, vaikka monta kertaa on ollut sormi liipaisimella ostamassa Zuiin luomivärejä (niitä Lindan käyttämiä) tai poskipunaa :D Sitten hinta on kuitenkin saanut siirtämään asian hautumaan. Nyt tosin olen monta kuukautta ollut niin jämähtänyt Silk Naturalsin luomiväreihin ja poskipuniin, etten ole edes ajatellut mitään muita vaihtoehtoja, kun ne kaikki toimii ja on niin helppoja kuin vaan voi mitenkään olla! Ja niistä löytyy vanhuksillekin sopivia :D

      Poista
    3. Joo, mäkin oon yrittänyt pitää mopon hallinnassa ja olen ostanut toistaiseksi vain yhden! Jos ( tai siis kun ) menen kauneusmessuille, suatanpi hankkia täydennystä, ainakin viime vuonna oli ihan mukavia messutarjouksia :) Tosin ongelma on enemmän se, etten juuri kyllä luomivärejä käytä :D Tosin se ostamani sävy toimii ns. meikittömään nudemeikkiin ihan älyhyvin! Chestnut taisi se olla :) Himoitsen myös Kjaer Weissin luomivärejä mutta niiden talkkipitoisuus sai vähän innostusta laantumaan :T Silk Naturalsia kvin muuten myös vakoilemassa mutta heillä taisikin luomivärit olla vain irtojauheena, mä tulen toimeen vain pressattujen kanssa :D Lily Lolonkin pressatut luomivärit houkuttelisivat, täytynee niistäkin käydä vielä etsimässä tuotearvioita :)

      Poista
    4. Niin mäkin oon ennen ajatellut että voin käyttää vain pressattuja, mutta noi SN:n kaikki luomivärit joita mulle on eksynyt on kyllä olleet jopa helpompia käyttää kuin mun pressatut. Ei tule sotkua! Mulla on Lily Lololta yksi pressattu sävy, mutta vaikka sekin on tollanen helppo violetihko ruskea, SN:t on musta vaan vielä helpompia. Lolossa on myös hienoinen tuoksu, josta en pidä. Tuoksuvat silmämeikit jää mulla helposti käyttämättä, vaikka tuoksua olisi vain pieni aavistus. Toi Chestnut on ihana, just sellainen helppo mutta kiva sävy joita itsekin aina metsästän �� En viihdy edes keskitummissa luomiväreissa, vaikka usein yritän oikeaoppisesti varjostella mun luomihuppujani �� Ei se vaan toimi mulla.

      Poista
    5. Oi että, ehkä mun täytyy tutkivan journalismin ( :D ) nimissä hankkia muutama väri kokeiluun :) Ja hitsiläinen, taitaapa kaikki Lily Lolon pressatut tuotteet tuoksua sellaiselle muovailuvahamaiselle, olen huomannut poskipunassani sellaisen tuoksuvivahteen :D Se ei minua onneksi haittaa! Mutta kovin tuoksuvat silmämeikit on täälläkin no-no, mulla ainakin silmät vuotavat ja aristavat jos on kovin "käryävä" tuote :P

      Poista
    6. Hei, tuli mieleen että jos sua kiinnostaisi ihan kokeilla pystytkö käyttämään irtoluomivaria, voisin lähettää yhden kylkiäisenä saamani vaaleanvihreän sävyn (Cape) joka ei sopinut mulle. Siis olen sitä kerran kokeillut niin että olen karistanut purkista kannelle ja siitä ottanut sivellimellä. Koostumuksesta saisi ehkä jonkinlaisen käsityksen kämmenselkäkokeilullakin? Musta nuo ei tuoksu ja ovat hyvin hienojakoista "tomua" joka ei kuitenkaan pöllyä ympäriinsä vaan värin saa helposti ja nopeasti luomelle. Tuo sävy ei kyllä ole kovin nätti ja se taitaa olla poistunut valikoimistakin. SN:n postikulut on ärsyttävän suuret vaikka tuotteiden hinnat on halvat...

      Poista
    7. Anteeksi, että vastaamisessa kesti! Mutta jos oot ihan varma, ettet tuota tarvi ja olet sen muuten heittämässä roskiin tms. niin voinhan mä tottakai kokeilla niin saa käsitystä koostumuksesta ja ylipäänsä formaatista :D Mä muuten löysin voidemaisiakin luomivärejä valikoimasta! Se mun piti sanoa, että vinkkaa mulle jos oot joskus tekemässä tilausta, tosin kimppatilaus ei välttämättä kyllä tuu edulliseksi, jos siis postarit lähtökohtaisesti kovat ja haluaa mennä alle tullirajan :P

      Poista
  3. Mulla käy muuten ihan samoin, Zuiin puna kökkööntyy kerrostaessa. Parempi siis pyyhkiä kokonaan pois ja punata huulet uusiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muuten muistan lukeneeni sun blogista samanlaisesta ongelmasta :( Täytyypä töihin roudata oma misellivesipullo mutta toisaalta tiedän, että sellainen perusteellinen huulimeikin uusiminen on kyllä rasittavaa, varsinkin kun yleensä meikin korjaamiseen jää ihan minimaalisesti aikaa, ellei ole ruokatuntia :P

      Poista

Lähetä kommentti

Follow