In this Light

Kauneusblogi

Luku 859 - Silmänympärysvoideturhautuminen ja siihen lääke

bobbi16


Olen huomannut, että minusta on tullut silmänympärysvoiteiden suhteen liberaalimpi. Olen nimittäin vannonut erillisen silmänympärysvoiteen nimeen jo siitä saakka, kun aloin ylipäänsä silmänympärysvoiteita käyttämään, eli kohta 20 vuotta sitten! Olen kokeillut paljon erilaisia voiteita, pääasiassa kevyempiä ja kosteutta tuovia. Rakastin aiemmin geelimäisiä koostumuksia yli kaiken. Mutta iän karttuessa huomasin, ettei niiden teho enää välttämättä riittänyt ja tajusin, että minun täytyisi varmaan alkaa suosia täyteläisempiä koostumuksia.

Mutta nyt, ihan vuoden sisällä olen jostain syystä aina toisinaan lintsannut silmänympärysvoiteesta. Eikä maailma siihen kaadu, todellakaan! Mutta sanottakoon, silmänympärysiho ei ole jäänyt voiteetta. Olen vaan käyttänyt sen tyylisiä kasvovoiteita, joita voi myös käyttää silmänympärysihollakin. Levitän myös hoitoveden sekä seerumin silmänympärysiholle, joten se nauttii kyllä kosteudesta. Ehkä yksi syy tähän yllättävään käänteeseen on se, etten ole löytänyt the silmänympärysvoidetta. Alan olla siinä iässä, että ikääntymisen merkit alkavat näkyä silmänympärysiholla. Itselläni iho on myös allergiasta ja muista syistä johtuneesta silmien turpomisesta aavistuksen venähtänyt, eikä iho ole enää niin napakka. Jotenkin olen ollut vähän hukassa, millaista voidetta tällaiselle iholle kannattaa käyttää, entisen elämäni kevyet geelimäiset koostumukset vaan tuntuvat..liian kevyiltä. Ja vaikka kuinka tekisi mitä, ne kavalat peiteaineen paljastamat mikrojuonteet eivät vaan katoa. Joten, olen ehkä kärsinyt pientä silmänympärysvoideturhautumista. Onneksi kuitenkin tulin hankkineeksi kokeiluun tämän Bobbi Brownin Hydrating Eye Creamin, sillä sen ansiosta angstini on edes vähän laantunut!

  bobbi17

Bobbi Brown Hydrating Eye Cream ( 43,30 € / 15 ml )  on koostumukseltaan kevyttä voidetta. Se imeytyy silmänympärysiholle vikkelästi ja jotenkin etäisesti muistuttaa minua niin rakkaista geelivoiteista. Mutta voiteen salaisuus onkin se, että kevyestä koostumuksesta huolimatta se kosteuttaa hyvin. Jos haluat ensisijaisesti silmänympärysvoiteelta kosteuttavuutta, voin suositella tätä. Verrattuna esimerkiksi Kiehl'sin avokado sy-voide on enemmän rasvakosteutta tuova ja ihoa pehmentävämpi sekä sellaiseen kuivan karheuteen pureutuvampi. Bobbin voide on selvästi kevyempi ja vesikosteuttavampi.

Hydrating Eye Cream sisältääkin raaka-aineina Aloe veraa sekä taikapähkinää, jotka kosteuttavat ihoa sekä rauhoittavat. Mutta mukana on myös rasvakosteutta tuovia skvalaania, jojobaa sekä avokadoöljyä. Voide on hajusteeton, en havaitse siinä tuoksua. Se imeytyy nopeasti ja voiteen ylle on helppo levittää peiteaine ja muut meikkituotteet. Käytän voidetta sekä aamuisin, että illoin.

Vaikka silmänympärysvoide ei loihdikaan mikrojuonteita pois, olen hurmaantunut voiteen keveydestä sekä kosteuttavuudesta. Se on sopinut herkälle silmänympärysiholleni hyvin, pitäen silmänympärysihon kosteutettuna. Olenkin kohta käyttänyt purkin loppuun, mutta seuraavaksi voiteeksi olenkin hankkinut erään todellisen klassikon - vaan minkä?

Onko Bobbin silmänympärysvoide sinulle tuttu? Kärsitkö silmänympärysvoideangstista?

6 Kommentit

  1. Mähän usein iltaisin en laita sy-voidetta vaan se kuuluu mulla aamuun. Iltaisin usein kerrostan sy-iholle hoitovettä ja käyttämäni voiteet ovat niin täyteläisiä, että ne menee hyvin sy-iholla yöksi. Varsinkin jos käytössä on Essen Omega-voiteita en koskaan pistä illalla erillistä sy-voidetta, koska ne on samalla paras sy-voide koskaan. Mutta aamulla sitten käytän aina sy-voidetta, jotenkin haluan meikin alle juuri oikein istuvan koostuksen ja tykkään valita tuotteen sen mukaan, miltä sinä aamun silmänympärysiho tuntuu, joskus haluan virkistävää, varsinkin keväällä kevyitä koostumuksia, talvella täyteläisempiä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa kiva kuulla sun sy-voidetavoista 😊 Mustakin tuntuu, että monta kertaa iltaisin hoitovesi, seerumi ja kasvovoide riittävät hoitamaan sy-alueen. Aamuisin sitten saattaakin kaivata virkistävää tms.koostumusta 😊

      Poista
  2. Mä käytän nykyisin kahta eri sy-voidetta (toinen geelimäinen ja toinen vähän paksumpaa voidemaista) peräkanaa aamuin illoin, enkä käytä mitään hienoja ja kalliita voiteita, kuten tiedät;) Mun mielestä tällainen kaksoiskäsittely on tehnyt hyvää silmänympäryksille. Jotkuthan ovat sitä mieltä, että silmänympäryksille ei edes tarvita erillistä voidetta, vaan samat voiteet, mitä käyttää kasvoille, käy hyvin silmänympäryksillekin. Kukin tavallaan;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun tekniikkasi onkin just hyvä 😊 Kerrostaminen on monta kertaa parempi kuin yksi paksu kerros. Ja kosteuttava tuote, joka lukitaan sit paksummalla, se vaan toimii 😊

      Poista
  3. Mä en ole vielä kokeillut mitään Bobbin tuotteita :) Tykkään nykyään laittaa sy-iholle ensin kevyen geelimäisen tuotteen ja sitten päälle täyteläisempi sy-voide. Nyt kesän tullessa ei ehkä ole tarpeen käyttää kyseistä komboa, jompi kumpi riittänee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että tykkäisit! Mä olen ainakin hullaantunut 😊

      Kerrostaminen vaikuttaakin olevan päivän sana 😀 Mä kerrostan hoitonesteen ja kosteuttavan seerumin voiteen alle 😊

      Poista

Lähetä kommentti

Follow