In this Light

Kauneusblogi

Luku 652-Pikameikkaus kaupungilla



Aina muutaman kerran vuodessa tulee eteen päivä, jolloin kotoa on lähdettävä niin kiireessä, että meikki jää tekemättä. Mutta entä jos silloin kuitenkin haluaisi jotain ehostusta kasvoille? Tällöin ei auta muu, kuin tehdä meikki joko julkisissa kulkuvälineissä tai ajan salliessa, jossain yleisessä vessassa tai no, ihan missä vaan pystyy meikkaamaan.

Tänään itselläni oli sellainen päivä, että herätyskellon soittaessa kukonlaulun aikaan, hyppäsin sängystä ylös, puin vaatteet päälle ja otin bussin kohti keskustaa. Myöhästyä ei saisi, sillä kävin yksityisessä labrassa mittauttamassa vitamiinitasojani. Olin jo illalla pakannut meikkipussin matkaan, sillä labran jälkeen olin sopinut treffit kaupungille ystäväni kanssa. Labrat vaativat paastoamista, joten halusin jättää kotiin mahdollisimman vähän hengailuaikaa. Parempi lähteä heti suorilta matkaan, jolloin janoa ja nälkää joutuu näkemään mahdollisimman vähän. Tosin itsellänihän melkein jo iski kiukkunälkä ja unelmoin kaikista niistä herkuista, mitä voisin labran jälkeen syödä ^_^

Saavuin lopulta paikan päälle niin hyvissä ajoin, että ehdinkin meikata ennen labraa. Mitään kovin kummoista meikkiä en tehnyt, sillä koen yhä edelleen meikkaamisen julkisissa paikoissa aavistuksen kiusallisena. Meikkipohjan ja ripsarin levitinkin vessassa, muut ei niin konkreettista ihokosketusta vaativat tuotteet sitten odotustilassa :D

Sen verran ehdin kotona tehdä esitöitä, että pyyhin kasvot misellivedellä ja levitin kasvoille Clarinsin pikakaunistajan. Olen jäänyt tuohon hyttysmyrkyltä tuoksuvaan aineeseen koukkuun, se on aivan ihanaa tavaraa! Aion tehdä siitä erikseen postauksen, mutta etukäteispelkoni tuotteen suhteen osoittautuivat turhiksi. Olen kokenut meikin pysyvän tuotteen kanssa hyvin paikoillaan ja tuote jotenkin vaan loihtii nuutuneen ilmeen pirteäksi. Suosittelen tutustumaan!

Meikkipohjana minulla oli Misshan BB-voide, tosin sävy oli 21 kuvassa olevan 23 sävyn sijasta. Minulla oli nimittäin 21 sävystä pussinäyte, kun roudaa meikkejä mukanaan kiittää mahdollisimman pieniä pakkauskokoja. 23 sävy on minulle liian tumma, enkä sitä enää illalla edes jaksanut kaivaa esille. Olin kuvitellut pakanneeni mukaan myös peitevoiteen, mutta se unohtui. Joten Missha joutui myös peitetehtäviin. Misshan BB-voide tuntuu oikein mukavalta tapaukselta, se on hyvin peittävää, mutta samalla mukavan ohutta. BB-voide ihan aavistuksen rullasi Clarinsin pikakaunistajan päällä, mutta mitään radikaalia murustumista ei tapahtunut. Ja tuotteet tuntuivat muutenkin toimivan hyvin yhteen, meikkipohjasta tuli upean valoisa ja virkeä, sekä tasainen!

Ripsiin sudin aavistuksen ripsiväriä, poskille toin eloa & Other Storiesin poskipunalla. Levitin poskipunan aavistuksen kasvoja muotoillen. Kulmat ehostin Max Factorin kulmakynän nysällä. Taidanpa joutua kulmakynäostoksille..

Huulet punasin pitkästä aikaa Bobbi Brownin huulipunalla, sävy Mod Pink. Tämä on Thaimaan tuliaisia vuodelta 2014, ja ihastuttuani klassisiin punaisiin sävyihin joutui tämä ihana pinkki sävy vähän jäähylle. Huulipunassa on kuitenkin mukava, rasvainen koostumus ja tuo sävy on raikas, marjaisia pinkki. Ehkä otankin tämän punan tehokäyttöön?

Milloin olet joutunut meikkaamaan oman mukavuusalueen ulkopuolella?

ps. Meikkikuvat otin tottakai siis kotiin päästyäni, ja enpä voinut vastustaa uuden kukkabomberini kutsua, sekin pääsi heti ylle ^_^





8 Kommentit

  1. Olen joskus kokeillut Misshan BB:tä, mutta siinä oli vähän liian harmaa pohjasävy, muutoin ihan mainio BB :) Olikohan se mun kokeilema sävy just 23.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen vähän siinä ja siinä, onko se sävyltään liian harmaa. Mulla tilannetta pelastaa poskipuna ja aurinkopuuteri! Olen nyt parina päivänä käyttänyt tuota tummempaa sävyä ja kas kummaa, nyt se on jotenkin sopinut sävyltään? Luulen, että Clarinsin pikakaunistaja on estänyt tuotteen hapettumisen iholla :D Yritänkin ottaa tän nyt tehokäyttöön ja kertoilla tuotteesta vähän tarkemmin! :)

      Poista
  2. Tykkään Misshan BB-voiteesta, koska se on niin peittävää ja samettisen tuntuista iholla. Pitäisi vaan käyttää useammin.

    Minä en koskaan meikkaa julkisessa paikassa. En kykene siihen. Minulla on niin paljon arsenaalia ihan arkimeikissäkin, ettei niiden kanssa taiteilu onnistu ihan missä vaan. Bakteerikammoisena en myöskään halua meikkejäni käsitellä julkisissa paikoissa.
    Huulipunaa kyllä levittelen missä vaan;)

    En ole ennen kuullut & Other Stories -merkistä. Tuo huulipunasäväy sopii sinulle täydellisesti. Ihana sävy:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää BB-voide vaikuttaa lupaavalta ja olen nyt itseasiassa jo kolmena päivänä jumittanut tuossa meikkipohjassa, sävy on nyt vaan tummempi :D Joka jostain syystä ei ole tämän Clarinsin kanssa niin tumma..mutta vaikuttaa lupaavalta, olen alustavasti vakuuttunut juurikin Clarins + Missha-yhdistelmästä :)

      Mäkään en mielelläni julkisissa paikoissa meikkaa, paitsi pakon edessä. Varsinkin jos pitää sormin levittää meikki ilman käsienpesumahdollisuutta :O Yleensä kiireessä teen niin, että ripsari ja meikkipohja kotona, poskipuna sun muut sudittavat sitten bussissa :D

      & Other Stories on itseasiassa ruotsalainen vaateketju, jolla on myös oma kosmetiikkasarja :) Merkki kuuluu H&M:n alaisuuteen, ja verkkokauppa toimittaa Suomeen. Ruotsista löytyy kivijalkamyymälöitä :) Ja kiitos huulipunakehuista! Oon itseasiassa jumittanut siinäkin nyt keskiviikosta lähtien xD

      Poista
  3. Kaunis kevyt pikameikki! Ja ihana tuo huulipunan väri.
    Kehtaanko edes tunnustaa, maanantaiaamuna neljän jälkeen lentoaseman naistenhuoneessa. Kone lähti 5.30 ja aamulla tuli kotona kiire. Kotona laitoin kosteusvoiteen. Kentällä sitten ripset ja iholle CC-voidetta ja punaa huuliin.
    Oli tosi kiva tavata sinut viikko sitten! Ja Riiasta terveisiä! En ole vielä ehtinyt käydä blogikommentteja läpi, mutta pikkuhiljaa.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuula! Olin ihan unohtanut, kuinka kivan sävyinen tämä huulipuna olikaan :)

      Ihan hyvin kehtaat tunnustaa! Tosi aikaiset aamuherätykset on kyllä hyvä syy tingata kotona meikkaamisesta :) Lentoaseman vessassa varmaan moni muukin saattaa meikata, tuohon aikaan siellä on varmaan ollut mukavan rauhallista :)

      Ilo oli minun puolellani, niin mukava oli teidät molemmat nähdä! Ja oi että, Riika on kyllä niin ihanan kaupunki, lämmöllä sitä muistelen vaikka kylmä siellä olikin! Kivaa viikonloppua myös sinulle :)

      Poista

Lähetä kommentti

Follow