In this Light

Kauneusblogi

Luku 861 - Lumene Sisu puhdistusöljy, hitti vai huti?

Lumene2-2

Muistan, millainen kohu syntyi kun Lumene päätti aikoinaan lopettaa puhdistusöljyn tuotevalikoimistaan. Muistan, että ihmiset haalivat öljyputeleita ja ihmettelin itsekseni, miksi sen sorttinen tuote päätettiin lopettaa. Nimittäin, omasta mielestäni puhdistusöljyt olivat silloin nousemassa trendiksi, ja uskoin yhä useamman kiinnostuvan niistä. Olin huomannut jo aiemmin, kuinka hyviä puhdistusöljyt ja -balmit ovatkaan, varsinkin meikin poistamiseen. Ne nimittäin liuottavat meikin pois tavalla, joka jaksaa aina hämmentää. Tai siis, hämmentää silloin kun kokeilee puhdistusta jollain toisella tuotteella havaiten, että puhdistusteho ei vaan riitä! Öljyt ovat mielestäni paras tuote nimenomaan meikin poistamiseen ja jaksankin niitä aina lämmöllä suositella. Mutta öljyissäkin on eroja, joita tulee huomanneeksi mitä enemmän eri öljyjä käyttää. Osa öljyistä huuhtoutuu iholta hyvin pois, osa taas saattaa pahimmassa tapauksessa jättää pienen kalvon tunteen.

Lumene on voimakkaasti uudistanut tuotteitaan, vieläpä sangen nopealla aikataululla. Joskus uudistukset harmittavat tuotelopetusten muodossa, mutta toisinaan uudistukset tuovat jotain uutta ja ihanaa - tai takaisin vanhaa ja klassista. Voitte kuvitella kuinka iloinen olinkaan havaitessani Lumenen tuoneen markkinoille Sisu-tuotelinjaan puhdistusöljyn, Deep Clean Purifying Cleansing Oilin ( 21,90 € / 150 ml )! Sisu-tuotelinja on suuntautunut suojaamaan ihoa ilmansaasteilta ja puhdistusöljy lupaakin syväpuhdistaa iholta kaupunkielämän rasitteet. Se sisältääkin antioksidanttipitoista männyn kaarnauutetta, iholle hyvää tekeviä omega-rasvahappoja taasen löytyy mustaherukan, puolukan ja mustikan siemenöljyistä.

Lumene5-2

Puhdistusöljyn tuoksu on hyvin havuinen, ja omia tuoksuhermojani kutkuttava! Puhdistusöljyä levitetään kuivalle iholle, jonka jälkeen sitä kannattaa kunnolla hieroa jotta se sulattaa meikin ja lian pois. Huutelu kannattaa tehdä runsaalla vedellä, mutta vaihtoehtoisesti öljyn voi myös pyyhkiä musliiniliinan avulla pois. Tykkäsin puhdistusöljystä, alkuun itseasiassa paljon enemmän kuin loppua kohden. Öljyssä oli muutama mainittava seikka joiden takia siitä ei lempparituotetta tullut.

Puhdistusöljy nimittäin kirveli silmissä, ja täytyy sanoa, onnistuin saamaan sitä silmiin aika usein. Vaikka kuinka koitin pitää silmät rutussa! Omasta mielestäni en nähnyt mainintaa, etteikö tällä saisi silmämeikkiä puhdistaa. Oma meikkaustyylini on kuitenkin sen verran kevyt etteikö silmämeikkiäkään saisi puhdistusöljyn avulla pestyä pois. Tai siis minusta olisi outoa, jos puhdistusöljyä ei saisi käyttää myös silmämeikinkin poistamiseen! Toinen asia, mikä minua öljyssä tuntui vähän tökkivän oli se, että se tuntui jättävän iholle kalvon. Tottakai käytin öljyä ensimmäisen vaiheen putsarina, mutta käyttäessäni toisen vaiheen putsaria sen kalvon varsinkin huomasi. Pieni, mutta itseäni loppupeleissä harmittava asia. Koin öljyn puhdistavan muuten mallikkaasti, ja tykkään tuotteen ideasta sekä kotimaisuudesta. Mutta luultavasti en osta tätä toista kertaa.

Oletko kokeillut Sisu puhdistusöljyä?

20 Kommentit

  1. Itselläni on ollut tämän hankinta mielessä, mutta nyt tuo silmien kirvely alkoi pohdituttaa - itse nimittäin puhdistusöljyllä pyörittelen myös loppuja silmämeikkejä pois..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on muuten ollut kiva, mutta ei täyttänyt lopulta omia vaatimuksia, mä kun putaan öljyllä myös silmämeikinkin 😀

      Poista
  2. Minua on myös himottanut tämä mutta jos se kirvelee silmiä...itsellä on aina raskas silmämeikki jonka haluan liottaa öljyllä pois :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten ei ehkä kannata tätä hankkia 🤔 Onkohan se tuo kaarnauute, mikä sen kyselyn aiheuttaa? Mua niin harmittaa, kun tää ei toimi silmämeikin puhdistamiseen, musta nimittäin öljyt toimii siinäkin parhaiten 🙂

      Poista
  3. No onpas erikoista, mä en ole saanut puhdistusöljyillä joissa sanotaan, että ei suositella sy-iholle silmiä kirvelemään ja mun silmät jos mitkä ovat herkät. :D Tuo tuoksu tässä kuulostaa ihanalta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tässä näemmä varoitus on kohdallaan, tosin sekin on englanniksi pullon kyljessä joten protestoin sitä varoitusta 🤣 Mutta tosiaankin, ei tullut mun lempparia vaikka olisin halunnut tykätä. Enkä ymmärrä muuten alkuunkaan että tehdään puhdistusöljyjä joita ei saa käyttää silmämeikin putsaamiseen 🤔

      Poista
  4. Mä en ole tuosta Sisu-linjasta oikein innostunut, ei kyllä oo kiva jos öljy kirvelee silmiä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tykännyt, mutta sitten kun tuotteita on kunnolla kokeillut on ne olleetkin vähän mjeh 😐

      Poista
  5. Mä en ole kokeillut ottaa silmämeikkiä pois puhdistusöljyllä, mutta tuntuisi aika oudolta, jos niin ei voisi tehdä. Puhdistusöljyt on minunkin mielestä parhaita meikinpoistoon, ja olen itse melkein kokonaan siirtynyt niihin. Lumenen Sisu-öljystä ei ole kokemusta, koska en hirveästi tykkää ko. sarjasta. Sen tuoksumaailma on omaan makuuni liian "metsämäinen";) Myöskään tuo kalvojuttu ei oikein innosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas putsaan aina silmämeikin öljyllä ja protestoin, jos jokin öljy ei anna siihen lupaa. Mun mielestä se on tuotteen potentiaalin haaskausta 🤣

      Mä olisin halunnut rakastaa ja huumaantua Sisu-sarjasta mutta valitettavasti tuotteet on olleet vähän mjeh 😶

      Poista
  6. Olen nuuhkinut Sisu-sarjan tuotteita kaupassa, ja tuoksu vaikuttaa ihanalta. Lorealin öljy oli kyllä hinta-laatusuhteeltaan aivan paras tuote :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksu on ihana ja tykkään sarjan ilmeestä, mutta ei musta ja Sisusta tullut bestiksiä 🙄

      Poista
  7. Tuoksu kuulostaa hyvältä, mutta silmien kirvely taas ei. Minulla on aika herkät silmät ja varovasti aina testailen uusia tuotteita.
    Ihanaa sunnuntaita sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olisin niin halunnut tykätä tästä, mutta ei niin ei 😶 Kiitos ja tosiaankin, hauskaa vappua 😍

      Poista
  8. Tätähän ei suositella käytettäväksi silmissä, pullon takana varoituksissa mainitaan välttämään tuotteen joutumista silmiin :) Sen takia en itse tätä silmieni lähelle ole uskaltanut laittaa, kun omat silmät on sen verran herkät, että taatusti kirvelisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta se, ettei puhdistusöljyä saisi käyttää silmämeikin poistamiseen on vaan hassua, ja aion jatkossa pysyä kaukana ko.tuotteista 😊 Mulla varoitus meni ohi, mutta eikös jenkeille täydy olla varoitukset ihan mistä vaan, se varoitus oli englanniksi? 😄

      Poista
  9. En jostain syystä lämmenny sille Lumenen vanhalle puhdistusöljylle ja ei taida tätä tarvia testata..kiitos siis analyysistä. Käytin itse Dermalocigan precleancea onnellisesti varmaan 3 pulloa..ja vielä enemmän ihastuin kun merkille tuli precleancebalm. Sitäkin on jo 2 purkkia tyhjentyny..ainut miinus, että ei oo niin riittosaa mun käytössä, kun öljy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo tuo Dermalogican puhdistusbalmi on mun himotuslistalla! Nyt mulla on käytössä Cliniquen puhdistusbalmi, jonka tosin unohdin vanhempieni luo..Mutta ootko sitä koskaan kokeillut?

      Ja tosiaankin harmi, kun tällä Lumenelka ei voi silmämeikkiä poistaa. Siitä syystä mun käyttötarpeisiin pelattuna tuote saa pitkän miinuksen 😄

      Poista
  10. Tämän tuoksu on aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksu on ihana ja mua oikeasti harmittaa, ettei tää toiminut omissa tarpeissani 🤔

      Poista

Lähetä kommentti

Follow